söndag 28 september 2008

Loppis i Sjöbo

Hej alla glada.. Idag hade Sjöbo If sin årliga loppmarknad på vägverkets marker...
Jag åkte dit och hade inga förhoppningar alls på att jag skulle hitta något att handla..

Det första jag gjorde var att jag träffade på Irene som jag träffat några gånger på Syzzla..
Trevligt med ett bekant ansikte just där..

Jag gick och kollade in vad som erbjöds men inget fastnade i smak.. förutom ett glassburk med en massa gamla och olika sorters knappar och en rulle sidenband...
Prefekt till scrapbookingen ju.. sedan hittade jag några stora fina ljus en lampa till min son som han skall ha bredvid sin säng.
och till sist så hittade jag tre böcker.. en från 1941,1856,1871 ...
Bara sååå coolt att scrappa med.. eftersom det står ju på gammel svenska... eller vad det heter...

Nej nu skall jag pyssla lite. blev lite sugen nu efter en skogspromenad med familjen och hundarna....

Sköt om er alla och pyssla lite inför julen...

//Jessica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fyndigt med att använda texter från gamla böcker.
Flitig som en myra verkar passa in på dig.Alla julkorten klara och jag som inte ens har börjat.
Då har du iofs massor av tid till scrapping.

DragonBitch sa...

Ja visst är det fyndligt.. Int min idé jag har stulit den men bra är den....
Jag har inte tid över igentligen men jag TAR mig tid till det....
Pysslandet för mig är väldligt avslappnande och rogivande...