fredag 23 november 2012

Jessica ´s stämpel tips

Hej
Idaghar jag lagt ut ett tips på Kreativa Tings blogg.
Denna idé lärde jag mig på en kurs hos Ilona på Skaparlusten i Sjöbo. Tack Ilona för att du visade mig detta. Så nu ville jag visa alla er andra detta häftiga tips. Vissa av er känner säkert redan till detta men till alla er andra.
Nu kör vi.

1. Ta en stämpel ur ditt sortiment som det blir väldigt mycket svart när du stämplar med svart stämpeldyna. Jag valde en clearstamp fjäril som jag köpte i paket hos Pema.
2. Stämpla nu motivet med svart stämpeldyna på Cut ´N´Dry. Låt torka.
 

3. Använd nu dina Distress Ink Refils för att färglägga ditt motiv. Inget av det svarta skall synas när du är klar. Jag valde dessa tre färger men man kan ju använda sig av flera om man vill.  Låt nu fantasin flöda.

4. När du kladdat klart med dina Distresser så skall ditt motiv se ut som mitt i bilden nedanför.
5. Nu tar du din stämpel igen. Jag gjorde det lätt för mig genom att ta en clearstamp. Men det går lika bra med en på EZ-mount eller kloss. Nu stämplar du stämpeln ovanpå ditt motiv. Du skall hämta upp färgen.
6. Nu stämplar du ditt motiv där du vill ha det. Jag stämplade bara på en bit vitt cardstock som låg och skräpade.
Men visst blev det mycket snyggare än när det bara är helt svart och väldigt svårt att måla snyggt.
Hoppas att ni förstår hur ni skall gå till väga. Annars hör av er på min mail.
jessicasipola@gmail.com eller bli min vän på facebook. Jessica Sipola.

Enjoy.

Inga kommentarer: