tisdag 1 april 2008

Wirework kurs 31/3-08

I måndags kväll så var det nu dags för en ny wirework kurs att leda med hjälp av Ingrid och fika fixaren Karin.
Det var en liten grupp på 5 personer men VILKEN härlig grupp.
Alla lyssnade på vad man sa och visade. Dom sög åt sig informationen som 5 svampar. Vilket blev bra. Vilka resultat dom fick till. Jätte duktiga.
Hoppas att ni hade lika trevligt som jag hade.
Även jag fick lära mig en ny sak igår. Ingrid hade ju suttit i söndags och klurade ihop en jätte söt liten blomma.
Det är snäckskals pärlor och 0,8mm tråd som är snurrat i en enda röra.
Ovan på är det en fassett pärla som skimmrar i färgerna. Blev väl ganska nöjd över denna.
Jag köpte en massa snäckskals pärlor nu i olika färger så nu kommer det komma några blommor i olika färger.
Bild kommer att komma efter hand. Min laptop har gett upp hoppet helt och hållet verkar det som så just nu sitter jag i soffan och använder min killes dator och TV som skärm. Men det funkar lika bra men det är inga programm installerade i denna dator men det skall jag nog kunna fixa snarast.
Längat efter mitt nya DT kit som Ingrid har fixat åt oss. Laminering skulle det bli denna gång. Hon skvallrade lite grann att det skulle bli små pinnar som man använder till trädgården.
Skall bli kul och väldigt inspirerande.

Sköt om er och många bamse kramar Filuran........

Inga kommentarer: